Print Friendly, PDF & Email

 

«ایرانی ها هیچ سابقه تروریستی ندارند؛ اکثر اقدامات تروریستی در سراسر جهان توسط عربستان سعودی حمایت می شود؛ آن ها به یمن تجاوز کرده اند و ما نیز در این جنگ مشارکت کرده ایم؛ اکنون نیز گویا آماده ایم که در خشونت علیه مردم ایران شرکت کنیم…»

پایگاه آمریکایی “انتی وار” (antiwar) با انتشار گزارشی به انعکاس اظهارات “ران پل” نویسنده و سیاستمدار کهنه کار آمریکایی در رابطه با سیاست های  دو گانه آمریکا پرداخته است.

 

“ران پل” برای چند دوره، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا بوده و همچنین از سال ۱۹۸۸ برای سه دوره در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شرکت کرده است. سیاست های دوگانه آمریکا حتی صدای اعتراض برخی سیاستدمداران این کشور را بلند کرده است؛ اقداماتی همچون معرفی ایران به عنوان بزرگترین حامی تروریسم و نادیده گرفتن جنایات عربستان در حمله به یمن و پشتیبانی ریاض از گروه های تروریستی در سراسر خاورمیانه؛ راه اندازی کودتا در اوکراین و متهم کردن روسیه به دخالت در این کشور و اعمال تحریم علیه مسکو به این بهانه و …

 

“ران پل” در برنامه تحلیلی خود تحت عنوان “گزارش آزادی” عنوان می کند:

««به نظر می رسد استفاده از تحریم علیه کشورهای دیگر، به مسئله ای مقدس در سیاست خارجی آمریکا تبدیل شده است! در رابطه با تحریم های اخیر علیه روسیه و ایران نیز که مجلس نمایندگان در حال کار کردن بر روی آن است به نظر می رسد آن ها شرایط را بدتر کرده و این لایحه را گسترش داده و کره شمالی را نیز شامل آن کرده اند.

 

 

برنامه “گزارش آزادی”

 

متاسفانه این موضوعات، موضوعاتی نیست که زیاد توجه مردم ما را به خود معطوف سازد، مردم اغلب به دنبال این هستند که چه کسی در انتخابات از دیگری جاسوسی کرده است. اما حقیقت آن است که تحریم ها در سطح جهانی تاثیرات مثبتی به دنبال ندارند؛ تحریم ها به جنگ منتهی می شوند. به نظر می رسد ترامپ نیز به دست های پشت پرده و قدرت های که در حقیقت کنترل مسائل در دست دارند سر سپرده است.

 

در حال حاضر برخی از اشخاص در سطح بین المللی این سؤال را خطاب به آمریکایی ها مطرح می کنند که “فکر می کنید که هستید؟”

 

ما به دنبال آن هستیم که روسیه را به خاطر بحران اوکراین تحریم کنیم در حالی که خود ما آن را آغاز کرده ایم؛ حتی ویدئو آن هم وجود دارد که “ویکتوریا نولاند” در خیابان ها حضور دارد؛ سناتور “جان مک کین” در جلوی یک راهپیمایی برای سرنگون ساختن رئیس جمهوری که به صورت قانونی انتخاب شده است حضور دارد؛ سفیر آمریکا “جف پای” نیز در خیابان است و به آن ها می گوید که دولتتان را سرنگون کنید؛ اگر بحث مداخله در امور یک کشور باشد که ما خودمان این کار را در اوکراین آغاز کردیم و حتی گزارش های سازمان های اطلاعاتی آمریکا در رابطه با مداخله روسیه در اوکراین نیز کاملا سطحی است؛ ما بودیم که کودتا در اوکراین را رقم زدیم.

 

اکنون زمان مناسبی است که مردم ما به صورت جدی به تحریم ها فکر کنند؛ تحریم ها چه منافعی دارند؟ آیا منافع آن ها به اندازه صدماتی که به دنبال دارند مهم است؟

 

مقامات آمریکایی می گویند روسیه باید تحریم شود چرا که در انتخابات مداخله کرده است؛ مگر آمریکا در انتخابات کشورهای مختلف مداخله نکرده است و حتی آن را به صورت آشکارا بیان نکرده است؟ ما حتی معمولا در تغییر رژیم های کشورهای مختلف دست داشته ایم و شاید در ۱۰ الی ۱۵ سال گذشته در ۱۰ مورد اینچنینی مداخله کرده ایم؛ ما خودمان را قهرمان دموکراسی معرفی می کنیم و می گوییم همه چیز در افغانستان، لیبی، عراق، سوریه، اوکراین و … به خاطر اقدامات ما خوب است.

 

مقامات آمریکایی می گویند ایرانی ها بیشترین اقدامات تروریستی را دارند؛ چنین اظهاراتی خطا نیست؟ آخرین باری که ایران به آمریکا حمله کرده، چه زمانی بوده است؟ آن ها هیچ سابقه تروریستی ندارند. اکثر اقدامات تروریستی در سراسر جهان توسط عربستان سعودی حمایت می شود؛ حقیقت این است؛ به نظر می رسد آن ها به یمن کمی تجاوز کرده اند؛ اینطور نیست؟! ما نیز از نظر اخلاقی به خاطر حمایت از این جنگ گناهکاریم، ما در این جنگ مشارکت کرده ایم؛ هیچ گاه اعتراضی به آن نکرده ایم. اکنون نیز گویا آماده ایم که در خشونت علیه مردم ایران شرکت کنیم.

 

اکنون آمریکا به دنبال آن است که ۳ میلیون دلار گاز را به صورت رایگان به اوکراین بدهد؛ شاید بهتر باشد که جلوی این اقدام گرفته شود و ۲ میلیون دلار از این پول را به گروهی از محققان و کارشناسان اختصاص دهیم تا میزان اهمیت مشارکت آمریکا در انتخابات دیگر کشورها و مداخله در امور کشورهای دیگر، تغییر رژیم در اوکراین و دیگر کشورها را مورد بررسی جدی قرار دهند؛ نباید گفت که این وطن دوستانه نیست یا حمایت از روسیه و مخالفت با آمریکا و .. است؛ ما باید حامی حقیقت باشیم، باید بدانیم چه چیز در اطرافمان می گذرد و به نظر من اگر کسی کشور خود را دوست دارد باید به دنبال آن باشد که حقیقت را در مورد دولت خود دریابد و متوجه شود که چه خطاهایی در کار است و برای اصلاح آن  تلاش کند.

 

حقیقت آن است که آمریکا اشتباهی بسیار بزرگ در صد سال اخیر داشته و گمان کرده است که باید نقش پلیس جهانی را بازی کند و در امور داخلی کشورهای دیگر مداخله کند و شرایط را برای اجرای دموکراسی در جهان آماده کند؛ آن هم با کنار زدن دیکتاتورها و جانشین کردن دیکتاتورهایی دیگر به جای آن ها!»»

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet