Print Friendly, PDF & Email

 

اهم خروجی رسانه‌های برون‌مرزی درباره ایران که محصول رصد گروه مانیتورینگ جام طی ساعات اخیر می‌باشد، در قالب اخبار کوتاه و گزیده از منظرتان می‌گذرد.

مانیتورینگ جام نیوز اتومبیل شاسی بلند مانیتورینگ جام/ شگفت‌زدگی در قم، شاسی‌بلندسواری در تهران!

 

 

رویترز: ترامپ در حال بررسی راهبردی است که اجازه واکنش‌های تهاجمی‌تر آمریکا در برابر «نیروهای ایرانی و شبه‌نظامیان شیعه در خاورمیانه و خلیج فارس» را می‌دهد.

 

 

واشنگتن تایمز: در حالی که ترامپ سخت بر کره‌شمالی، افغانستان، پاکستان و مسأله اسرائیل و فلسطین تمرکز کرده، ایران در میدان جنگ واقعیت‌هایی را رقم می‌زند که ظاهرا رادار آمریکا نتوانسته آن‌ها را به‌نحو مطلوب رصد کند. اگر ترامپ به‌دقت بر ایران متمرکز نشود، شکست در شرف وقوع داعش در سوریه، تأثیری معکوس خواهد داشت و در را بر روی بی‌ثباتی بزرگتری در خاورمیانه می‌گشاید.

 

 

صدای آمریکا: ایالات‌متحده برای مقابله با تهدید احتمالی ناشی از موشک‌های بالستیک کره‌شمالی و ایران، در صدد عملیاتی کردن سامانه‌های پدافند لیزری است.

 

 

بی بی سی: با هزیمت داعش از سوریه، ایران در موقعیت منحصربفردی قرار می‌گیرد که یک نیروی شبه‌نظامی جنگ‌دیده را در همسایگی اسرائیل تحت فرماندهی خود دارد. این نیرو موازنه قوا را در منطقه به‌نفع ایران تغییر داده و تهران را به‌عنوان بازیگری تأثیرگذار وارد معادلات منطقه‌ای کرده است.

 

 

اسپوتنیک: ارتش اسرائیل که ادعا می‌کرد شکست‌ناپذیر است و خود را در حد جنگ همزمان با تمام ارتش‌های عربی می‌دانست و عملا ظرف شش روز توانسته بود آن‌ها را در هم بکوبد، امروز به جایی رسیده که آرزو می‌کند اگر روزی با حزب الله بجنگد، شکست نخورد. اگر در اشل بزرگتر نگاه کنیم، یعنی آمریکا هم آرزو دارد روزی بتواند حریف ایران شود.

 

 

بلومبرگ: گزارش‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی نشان می‌دهد که از زمان انعقاد برجام، ایران ماهانه دو «بازرسی سرزده» را تجربه کرده و کل بازدیدها از تأسیسات هسته‌ای ایران نسبت به ۵سال قبل دوبرابر شده است.

 

 

نیویورک دیلی نیوز: برجام توافق خوبی است زیرا در فرآیند منتهی به آن، ایرانی‌ها بر سر برنامه هسته‌ای خود مذاکره کرده و محدودیت‌ها را پذیرفتند. آن‌ها در ابتدا می‌گفتند فقط در صورتی این کار را خواهند کرد که فورا همه تحریم‌ها لغو شود، ولی ما برعکس عمل نموده و تحریم‌های ضدایرانی را تشدید کردیم.

 

 

دویچه وله: جناحی در جمهوری‌اسلامی بر آن است تا با پررنگ کردن هرچه بیشتر مراسم اربعین در کربلا، نسخه بدیلی برای حج در مکه بسازد؛ نسخه‌‌ای شیعی و در کشوری که تحت نفوذ ایران است[!]

 

 

لس آنجلس تایمز: اگر به قم سفر کنید، از دیدن مظاهر مدرن و نشانه‌های غربی شگفت‌زده خواهید شد. اقامتگاه مرکزی روحانیون ایران، دیگر مثل گذشته مذهبی نیست[!]
رادیو زمانه: جوانانی که «شاسی بلند» سوار می‌شوند، بی‌هدف در خیابان‌ها و بزرگراه‌های تهران گشت می‌زنند و از مزاحمت برای زنان چیزی کم نمی‌گذارند. باوری بر ذهن این گروه از جوانان چیرگی دارد که به‌دلیل سوار شدن به اتومبیلی شاسی بلند، همگی از ایشان پیروی خواهند کرد… هوس و آرزوی شاسی بلند سوار شدن در ایران امروز هرچند رسمی عمومی نیست، ولی به‌صورت مد اجتماعی (social fashion) عمل می‌کند. اما در پس چهره همین مد اجتماعی، سیمایی از دولت نولیبرال حسن روحانی نیز دیده می‌شود؛ دولتی که حل‌وفصل تمامی آسیب‌ها و کاستی‌های جامعه را در نسخه‌هایی از “سرمایه‌داری اروپایی” شدنی و عملی می‌پندارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet