Print Friendly, PDF & Email

 

حسینیه اصفهان

مردم شهر اصفهان، امروز با حضور ده‌ها هزاران نفری خود در میدان امام(ره) این شهر، بار دیگر ثابت کردند که پای عهد خود با شهدا هستند.

مراسم تشییع پیکر شهید محسن حججی عصر امروز با حضور پرشور مردم شهر اصفهان، در میدان امام(ره) این شهر برگزار شد.

پیکر مطهر شهید حججی ظهر امروز در حال انتقال به اصفهان و برگزاری مراسم باشکوه وداع بود؛ این مراسم از ساعت ۱۶:۳۰ در میدان امام (ره) با حضور گسترده اقشار مختلف مردم شهید پرور و ولایت‌مدار اصفهان برگزار شد.

خودرو حامل شهید حججی برای انتقال به میدان امام (ره) آماده شد که تصویر آن را مشاهده می‌کنید:

پیکر مطهر شهید حججی وارد اصفهان شد

پیکر مطهر شهید مدافع حرم”محسن حججی” رأس ساعت ۱۵:۲۰ امروز از طریق فرودگاه بدر وارد اصفهان شد.

پیکر شهید حججی در بدو ورود به فرودگاه بدر اصفهان با استقبال گسترده مردم شهیدپرور و ولایت مدار اصفهان قرار گرفت.

پیکر این شهید گرانقدر که پس از ۵۰ روز به ایران بازگرداننده شد، در مشهد و تهران و در جمع خیل عزاداران حسینی تشییع شده بود.

صبح امروز نیز پیکر مطهر شهید مدافع حرم حججی در میان سیل مشتاقان ولایت در تهران با شکوهی وصف‌ناپذیر تشییع شد.

نصف جهان چشم انتظار پیکر پاک شهید حججی

شهر اصفهان در آستانه ورود پیکر مطهر شهید مدافع حرم “محسن حججی” سراپا شور و هیجان بود.

پیکر شهید حججی در بدو ورود به فرودگاه بدر اصفهان با استقبال گسترده مردم شهیدپرور و ولایت‌مدار اصفهان قرار گرفت.

حضور مسئولان استانی، نظامی و انتظامی، خانواده‌های معزز شهدای مدافع حرم در فرودگاه بدر از نکات قابل توجه این استقبال بود.

فرزندان و خانواده شهدای مدافع حرم اصفهان امروز  همگی به استقبال پیکر بی سر شهید محسن حججی رفتند. پسر شهید دایی تقی به یاد پدر اشک می‌ریزد و می‌گوید به یاد پدرم افتاده‌ام…

کاروان استقبال از پیکر شهید محسن حججی در شهر اصفهان

کاروان استقبال از پیکر شهید محسن حججی در نقاط مختلف شهر اصفهان به راه افتاد و تا مسیر فرودگاه شهید بهشتی، مردم را با خود همراه ساخت، استقبال بی نظیری در شهر اصفهان شکل گرفته است.

بالاخره ساعت‌های انتظار به پایان می‌رسد و لحظه‌ای که قرار است محسن حججی وارد اصفهان شود فرا برسد، ماشین حمل آماده شده و کاروان و ماشین صوت و ماشین حمل پیکر به سمت مکانی که قرار است پیکر را تحویل بگیرند در حرکت است؛ حال و هوای عجیبی در مسیر حاکم است، بعضی مردم ایستاده‌اند و کاروان را بدرقه می‌کنند، موتورسوارها، بچه‌های بسیجی، شور و حالی حاکم است؛ بعضی‌ها گریه می‌کنند؛ عجب روزی است امروز.

روز قاسم؛ یک قاسم به شهرمان برمی‌گردد، قاسم شهرم خوش آمدی.

می‌دانی چقدر انتظار کشیدیم تا برگردی؛ مردم در مسیر ایستاده‌اند، مادر و پدر شهدا گریه می‌کنند، همه کاروانی که هنوز شهید را تحویل نگرفته، بدرقه می‌کنند، همه به سمت موقعیت تحویل گرفتن شهید حرکت می‌کنند.

سلام رفیق به شهرم خوش آمدی
سلام رفیق که داری به شهر من می‌آیی
نه به شهر من به شهر خودت می‌آیی

شهر هم حال و هوای عجیبی گرفته است؛ عجیب بوی تو را از همین الان احساس می‌کنم دارم برای دیدنت لحظه شماری می‌کنم.

چند صباحی در دیارم نبودی، اما من برای تو خیلی سوختم؛ نه من همه مردم شهرم اصفهان برای تو خیلی سوخته است، در و دیوار بوی تو را گرفته است، مردم منتظرند تماس می‌گیرند؛ زمان ورودت را جستجو می‌کنند و می‌پرسند هر کس هر جوری که شده می‌خواهد در استقبال تو عرض ادب کند.

آری! شهر تمام قامت برای ورود تو ایستاده است؛ تمام مردم انتظار تو را می‌کشند؛ لحظه‌ها و ثانیه‌ها چه دیر و سخت می‌گذرد.

زمان! سریع بگذر دلم دیگر طاقت ندارد.

دلم دیگر طاقت دوری محسنم را ندارد.

محسن شهرم! ببین امروز روز قاسم است که تو برمی‌گردی و قاسم‌های شهرم منتظر تو هستند ببین با چشمانی اشکبار برای تو پوستر می‌زنند و بنرها را در شهر برافراشته می‌کنند؛ همه یک چیز می‌گویند: “محسن به شهر خودت خوش‌آمدی؛ به دیار خودت خوش آمدی”

چه نبودنت برای ما سخت گذشت، چه نبودت برای ما سخت بود، چه غربتت برای ما تلخ بود و جانگداز؛ آری به شهر و دیار خود خوش آمدی؛ زودتر برادر!

ما همه چشم انتظار توایم؛ ثانیه‌ها را می‌شماریم به دقیقه‌ها کاری نداریم خدایا زمان را در یک لحظه بگذار تا ما محسن را در آغوش بکشیم؛ محسن اصفهان منتظر توست زودتر برادر زودتر!

کاروان حمل شهید حججی از موقعیت صفه می‌گذرد، از جلوی کوه صفه رد می‌شود، اصفهان حال و هوای عجیبی دارد.

اتوبان شهید کشوری موقعیت بعدی  است که کاروان حمل شهید حججی در آن قرار دارد و به سمت گلستان شهدا و فرودگاه اصفهان در حرکت است. در مسیر هر کس کاروان را می‌بیند بی اختیار توقف می‌کند و گریه می‌کند.

حال و هوای عجیبی است و مردم شوکه شدند؛ کسی باور نمی‌کند که حججی برگشته؛ خیلی‌ها اطلاع ندارند که پیکر شهید به شهر بر گشته‌است و پیکر مطهرش در راه است و وقتی از وجود پیکر این شهید در ماشین مطلع می‌شوند ناخودآگاه گریه می‌کنند.

جمله‌ای که می‌گویند این است: “خوش به حالش؛ کاش دست ما را هم بگیرد.”

همه درود می‌فرستند بر محسن حججی و امروز یکی از بزرگترین اتفاقات شهرمان به به شهر بازگشته است.

سپس به فرودگاه بدر می‌رسیم، روبروی گلستان شهدا، یادآور هزاران شهید دفاع مقدس. به تعبیری امروز شهید حججی قبل از حرکت به سمت میدان امام(ره) با هم‌رزمان شهید خود و شهیدان دفاع مقدس و مدافع حرم تجدید میثاق می‌کند.

در هنگام ورود پیکر شهید حججی رقم خورد

اشک‌‌های بی‌قرار فرزند شهید مدافع حرم: به یاد پدرم افتادم + صوت

فرزندان شهدای مدافع حرم اصفهان همگی به استقبال شهید محسن حججی رفته‌اند و با اشک‌های خود فضایی خاص به مراسم داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، فرزندان و خانواده شهدای مدافع حرم اصفهان امروز  همگی به استقبال پیکر بی سر شهید محسن حججی رفته‌اند.

پسر شهید دایی تقی به یاد پدر اشک می‌ریزد و می‌گوید به یاد پدرم افتاده‌ام…

فرزند شهید مسلم خیزاب، فرزند شهید پویا ایزدی و دیگر خانواده شهدای مدافع حرم همه به استقبال شهید حججی آمده‌اند و با اشک‌های خود حال و هوای خاصی را در مراسم استقبال رقم زده‌اند.

گفت‌وگوی کوتاه با پسر شهید دایی تقی را بشنوید:

میدان امام (ره) در انتظار شهید “بی‌سر” یکپارچه فریاد یا حسین (ع) است

جمعیت استقبال کنندگان از شهید محسن حججی در حال وارد شدن به میدان امام (ره) هستند تا حضور بی‌نظیری را در این روز خاص رقم بزنند.

پیکر شهید مدافع حرم محسن حججی تا دقایقی دیگر در میان استقبال کنندگان و مردم شهید پرور اصفهان وارد میدان امام (ره) می‌شود. این در حالی است که جمعیت بی شماری از ساعت‌ها قبل در انتظار استقبال از پیکر شهید حججی در این میدان هستند.

خیابان‌های ورودی به میدان امام (ره) شاهد حضور جمعیت بی‌شماری از عزاداران حسینی است که با شعارهای یا حسین (ع) و یا زهرا(س) به استقبال شهید حججی آمده‌اند.

دسته‌جات عزاداری در جای جای میدان امام (ره) و خیابان‌های منتهی به میدان در حال نوحه‌خوانی و سینه‌زنی هستند و فضایی عاشورایی را در روز استقبال از شهید حججی رقم زده‌اند.

موکب‌های بسیاری توسط گروه‌های خودجوش مردمی، اقشار مختلف، و حتی سازمان‌ها و نهادها در خیابان‌های منتهی به میدان برپا شده و در میان مردم شرب و نذری پخش می‌کنند.

توزیع سربندهای یا حسین (ع) و یا زهرا (س) در میان جوانان مشتاق نیز از حاشیه‌های جالب توجه این مراسم است.

مراسم قرائت زیارت عاشورا در حال حاضر در میدان امام (ره) با حضور مردم مومن و انقلابی اصفهان در حال انجام است.

اتوبوس‌هایی نیز در جای جای میدان مستقر شده که تبلیغات چرخان شهید حججی روی آنها نصب شده‌اند.

حضور گردشگران خارجی در این مراسم هم از نکات دیدنی است، از نکات ویژه نیز باید به توضیحات جوانان و دانشجویان اصفهانی به این گردشگران پیرامون شهید حججی اشاره کرد.

خدمات رسانی اتوبوسرانی اصفهان در مسیرهای ۲۵ گانه مراسم وداع با شهید حججی

سازمان اتوبوسرانی اصفهان با به‌کارگیری ۴۰۰ دستگاه ناوگان این شرکت از ساعت ۱۵ به مقصد میدان امام خمینی(ره) مسیرهای ۲۵ گانه را مشخص کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، مسیرهای ۲۵ گانه شامل  مسیرهای منتهی به میدان احمدآباد، میدان جمهوری اسلامی، میدان ۲۵ آبان، میدان قدس، میدان بزرگمهر، میدان آزادی، میدان ۹ دی، پل یزدآباد، مسیرهای منتهی به میدان امام حسین: ملک شهر، شهرک ولیعصر، شهرک جانبازان، خیابان آتشگاه، خمینی شهر، صفه، میدان آزادی، میدان ارتش، حکیم نظامی، خیابان توحید، مسیرهای منتهی به میدان امام علی(ع): خوراسگان، خیابان تالار، خیابان خواجه عمید، کردآباد است.

از فردا ساعت ۶:۴۵ صبح نیز از مبادی میدان جمهوری اسلامی، میدان امام حسین(ع)، میدان آزادی به سمت شهر نجف آباد با ۱۵۰ دستگاه اتوبوس آماده انتقال تشییع کنندگان در این مراسم با شکوه خواهند بود.

همچنین سرویس بازگشت نیز پس از مراسم از نجف‌آباد به‌سمت اصفهان برقرار خواهد بود.

مردم اصفهان در میدان امام (ره) برای ورود پیکر شهید حججی لحظه‌ شماری می‌کنند

میدان امام اصفهان (ره) مملو از حضور مردمی است که برای استقبال از پیکر قهرمان شهرشان آمده‌اند و برای ورودش لحظه ها را می‌شمارند.

میدان امام (ره) مملو از حضور مردم از پیر و جوان و کودک و نوجوان است، از ساعت‌ها قبل مردم برای استقبال به میدان امام (ره) آمده‌اند و برای ورود پیکر شهید حججی لحظه شماری می‌کنند.

عده ای میان مردم سربند «یا زینب(س)» توزیع می‌کنند، عده‌ای خیابان را نظاره می‌کنند تا شاید نخستین کسی باشند که خبر ورود کاروان را به مردم اطلاع می‌دهند.

واحدهای آتش نشانی در گوشه‌ای از  میدان امام (ره) مستقر هستند، چند دستگاه آمبولانس و تعداد زیادی از نجات گران هلال احمر نیز در میدان حضور دارند تا در صورت نیاز به استقبال کنندگان امداد رسانی کنند.

تصاویر شهید حججی بین مردم توزیع می‌شود، میدان امام (ره) اصفهان جای سوزن انداختن نیست، تمام مردم منتظر ورود پیکر قهرمانی هستند که روزهای زیادی برای آمدنش انتظار کشیدند، قهرمان ملت ایران تا دقایقی دیگر وارد میدان امام (ره) می‌شود و مردم با بغض و چشمان اشک بار با او وداع می‌کنند.

در میان مردم زنان و مردان مسنی دیده می‌شود که عصا به دست آرام آرام در کنار خیابان قدم می‌زنند و انتظار می‌کشند، قطرات اشک را می‌توان در چهره‌ همه آن‌ها دید.

هم اکنون مردم اصفهان در میدان امام خمینی (ره) به خواندن دعای زیارت عاشورا مشغول هستند و صدای طبل نیز از گوشه و کنار میدان امام (ره) به گوش می‌رسد.

“محسن‌ها” و “ابوالفضل‌ها” گوی سبقت را از ما گرفتند

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان گفت: امیدواریم این فضا را درک کنیم، محسن‌ها و ابوالفضل‌ها گوی سبقت را از ما گرفتند و ما را در آرزویی دیرینه قرار دادند.

سردار مجتبی شیروانیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، در حاشیه ورود پیکر شهید حججی به اصفهان اظهار داشت: ما مدیون شهید حججی هستیم و لحظه شماری می کردیم که گل سر سبد شهدای مدافع حرم به کشور بازگردد.

وی افزود: فضای کشور ما عاشورایی است و اینجا شعبه‌ای از حرم امام حسین (ع) است، آنهایی که مشتاق زیارت امام حسین (ع) هستند امروز مشتاق زیارت یکی از فداییان ایشان هستند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان گفت: شهید حججی کسی است که به امام حسین (ع) اقتدا کرد و حسین وار به شهادت رسید، همزمانی دهه محرم و هفته دفاع مقدس و بازگشت شهید حججی نیز همه شامل یک دنیا معنا است.

پدر شهید مدافع حرم ابوالفضل شیروانیان، خاطرنشان کرد: امیدواریم این فضا را درک کنیم، محسن‌ها و ابوالفضل‌ها گوی سبقت را از ما گرفتند و ما را در آرزویی دیرینه قرار دادند. امیدواریم دست ما را هم بگیرند.

پیکر شهید محسن حججی در میدان امام (ره) و انبوه مردم با فریاد یا حسین (ع)

ازدحام جمعیت در میدان امام (ره) مانع ورود ماشین حامل پیکر شهید حججی به جایگاه شده است.

دقایقی پیش پیکر شهید محسن حججی وارد میدان امام (ره) اصفهان شده است و مردم اصفهان برای وداع با قهرمان شهر خود به ماشین حمل پیکر خود را نزدیک می‌کنند، ازدحام جمعیت به قدری است که ماشین حمل پیکر هنوز موفق نشده است به جایگاه برسد.

ماشین حمل پیکر شهید حججی مملو از گل‌های تازه است، آهسته آهسته به سمت جایگاه حرکت می‌کند و ماموران به سوی مردم گل پرتاب می‌کنند، تابوت شهید پر از اسامی مقدس یا زینب (س) و یا سید الشهدا (ع) شده است.

رفراندوم غیر‌قانونی در کردستان عراق‌ دسیسه آمریکایی است/دولت و ملت عراق ‌با قاطعیت برخورد کنند

سرلشکر صفوی گفت: رفراندوم غیر‌قانونی در کردستان عراق یک دسیسه آمریکایی است، کارکرد و پیامدهای این همه پرسی چیزی جز تجزیه عراق و منطقه مکمل رژیم صهیونیسمی و تکفیری‌هاست ندارد.

سرلشکر صفوی دقایقی پیش در جمع تشییع کنندگان شهید حججی میدان امام(ره) اصفهان اظهار داشت: سلام و درود خدا، امام حسین و حضرت زهرا بر شما جوانان مومن اصفهان که در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی جهت تجلیل از شهادت مظلومانه فرزند قهرمان خودتان به میدان امام آمده‌اید.

وی افزود: دشمنان احمق، نادان و ضعیف فکر می‌کردند که با بریدن سر شهید حججی، ملت ما می‌ترسد و از اعزام فرزندانشان برای مستشاری نظامی پا عقب می‌کشد.

سرلشکر صفوی تصریح کرد: هم‌اکنون دشمن ببیند که با شهادت امثال محسن حججی و ۳۰ شهید مدافع حرمی که از استان اصفهان رفته، صدها هزار جوان، قهرمان آماده مبارزه با دشمنان خبیث حسین ابن علی هستند.

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا بیان کرد: شهید حججی محصول مکتب سرخ عاشورا و مکتب سبز مهدویت است، شهید حجت خدا در مقابل چشم همگان و سرباز حسین بن علی(ع) و امام زمان(عج) بود که در مقابل یزیدیان زمان و در جبهه مقاومت اسلامی و برای دفاع از حریم حضر ت زینب(س)  جان داد.

وی بیان کرد: حماسه آفرینی مردم اصفهان درسی از تکامل معنوی و حماسی نسل دوم و سوم انقلاب اسلامی است، به برکت مجاهدت شهید حججی و سایر شهدای مدافع حرم، از شهدای لبنان تا پاکستان و افغانستان بساط جهنمی داعش در سوریه و عراق برچیده شد و نوبت به حامیان آنها رسیده و ملت ایران حامیان تروریست‌ها را به خاک مظلت می‌کشاند.

وی بیان کرد: شهادت محسن حججی این فرزند قهرمان مردم مومن نجف اباد اصفهان پرچم برافراشته‌ای در تاریخ حماسه افرینی ملت ایران شد و خورشید درخشانی از عظمت فرهنگ، شجاعت و تمدن نوین اسلامی و روحیه ظلم ستیزی شد و راه را تا ابد برای ملت یمن و عراق و سوریه باز می‌کند، مردم و جوانان اصفهان جمله معروف امام راحل را به یاد بیاورید که گفتند راه قدس از کربلا می‌گذرد، دیروز ۲۳ هزار شهید اصفهان راه کربلا را باز کرد و هم اکنون شهدای مدافع حرم از نسل دوم و سوم در دفاع استراتژیکی ایران در مرزهای فلسطین در حال مجاهدت هستند و راه قدس را باز می‌کنند.

سرلشگر صفوی بیان کرد: امروز حضور رهبر معظم انقلاب در میدان امام حسین(ع) و در دیدار با خانواده شهید حججی و بوسه بر پیکر بی سر این شهید یک علاقه مندی و ارادت رهبر معظم انقلاب به فرزندان نسل دوم و سوم انقلاب نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: آمریکایی‌ها و حامیان منطقه ای آنها پس از شکست داعش به دنبال توطئه‌ای جدید هستند، این در درجه نخست دولت و ملت عراق هستند که این جدا سازی و تجزیه عراق را باید با قاطعیت برخورد کنند و نگذارند سرزمین یکپارچه عراق تجزیه شود و هماهنگی دولت ترکیه و سوریه و ایران برای بستن مرزهای هوایی و هماهنگی در اقتصادی و نظامی نیاز است و  این رفراندوم غیر قانونی یک دسیسه آمریکایی است، کارکرد و پیامدهای این همه پرسی چیزی جز تجزیه عراق و منطقه مکمل رژیم صهیونیسمی و تکفیری‌هاست ندارد.

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه این رفراندوم با هدف  جنگ‌سازی است و مردم کرد عراق در منطقه نخستین ضربه‌گیران هستند، افزود: نتیجه این چیزی جز تجزیه عراق نیست، متهم اصلی این توطئه امریکا است که چندین پایگاه نظامی در اربیل دارد و   بدون حمایت آمریکا این تجزیه امکان‌پذیر نیست و متهم اصلی آمریکایی‌ها هستند و بدون حمایت آنها تجزیه عراق شدنی نیست.

حضور فرزند شهید محسن با لباس نظامی در میدان امام (ره) اصفهان

فرزند شهید محسن حججی امروز با لباس نظامی برای استقبال از پیکر مطهر پدرش در میدان امام(ره) آمده است.

همسر شهید والا مقام حججی در لحظه ورود پیکر شهید به خاک ایران تاکید کرد: همسرم را هدیه کردم به حضرت زینب (س) و از خدا و ایشان خواستم که ایشان را قبول کنند.

پیشانی بند مشترک اکثریت جمعیت حاضر در میدان امام خمینی(ره) جمله شاخص “کلنا عباسک یا زینب” و “یا زینب” است.

میدان امام اصفهان(ره) صحنه پرشور و شعور مردم انقلابی اصفهان و یادآور اوج حماسه‌های مردم اصفهان در روز ۲۵ آبان سال ۶۱ است روزی که در آن بیش از ۳۷۰ شهید بر روی دوش مردم تشییع شد.

تابلوی فاخر شهید حججی در میدان امام(ره) اصفهان رونمایی شد

یکی از برنامه‌های امروز در میدان امام (ره) اصفهان رونمایی از تابلو فاخر نگارگری شهید والامقام شهید حججی اثر استاد بدرالسما است.

امروز جمعیت بسیار انبوه و متراکمی به استقبال شهید حججی به میدان امام (ره) اصفهان آمده است، در مراسم استقبال از این شهید والا مقام برنامه‌هایی برگزار خواهد شد.

یکی از برنامه‌های امروز در میدان امام (ره) اصفهان رونمایی از  تابلو فاخر نگارگری شهید والامقام شهید حججی اثر استاد بدرالسما است.

تابلوی فاخر نگارگری «فرزند ایران» از آثار استاد رضا بدرالسماء از قیام حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و جمله آخر حضرت؛ «هل من ناصر ینصرنی» آغاز می‌شود.

گلها و شکوفه‌های لاله و شقایق که از خون شهدا روییده نمادی از زنده بودن و طراوتی است که بوسیله خون شهید به جامعه تزریق می‌شود.

محراب، نشانه‌ای از معماری اسلامی بوده و بیانگر آن است که شهید حججی و خانواده ایشان نماد و الگوی شاخصی از یک خانواده ایرانی اسلامی هستند.

آثار بدرالسماء روایت گر حوادث روز جامعه هستند و همواره سعی دارد با دستان هنرمندش مضامینی به غایت تلخ را به غایت زیبا روایت کند. از جمله مهم ترین این آثار می توان به تابلو حادثه منا اشاره داشت. اثری که به رهبر انقلاب اسلامی هدیه شده و امروز می‏توانید اصل آن را در موزه علی بن موسی الرضا (ع) مشاهده کنید.

تا کنون ۳ عدد از آثار این هنرمند در موزه علی بن موسی الرضا(ع) به نمایش گذاشته شده است.

میدان امام خمینی(ره) اصفهان بوی کربلا گرفت

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در لشکر ۸ نجف اشرف گفت: میدان امام خمینی(ره) با تشیع پیکر شهید محسن حججی بوی کربلا گرفت و برای بار دیگر ملت شرف ایران پای‌بندی خود را به انقلاب ثابت کردند.

حجت‌الاسلام محسن طالب پور عصر امروز در مراسم تشییع پیکر شهید محسن حججی در میدان امام (ره) اصفهان با اشاره به تاثیرگذاری آرمان‌ها و قیام امام حسین(ع) اظهار داشت: آرمان‌ها و قیام امام حسین(ع) بر مردم تاثیر گذاشته و سبب شده که هر انسانی برای قرار گرفتن در مسیر این بزرگوار احساس وظیفه و برای قدم برداشتن در این مسیر تلاش کند.

وی افزود: همه حرکت‌های ما از آغاز انقلاب برگرفته از فرهنگ عاشورا است، به نحوی که از امام حسین(ع) فرهنگ عاشورا را آموختیم و دفاع از حرم فرصتی برای جوانان به وجود آورده است که راه حسین(ع) به شیوه‌های مختلف ادامه پیدا کند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه لشکر ۸ نجف اشرف پیرامون سئوالات مردم در ارتباط با علت مطرح شدن شهید محسن حججی تصریح کرد: با توجه به گفته مقام معظم رهبری آن دسته از افراد باید بدانند که حرکت شهید محسن حججی حرکتی کاملا مخلصانه بوده و بدون هیچ چشم داشتی انجام شده است.

وی گفت: شهید محسن حججی اقدام به موقعی انجام داده است زیرا زمانی که متوجه به خطر افتادن کشور و خانواده‌های ملت خود شد، از زندگی خود گذشت و آن را فدا کرد.

طالب‌پور درباره استکبار جهانی بیان کرد: امروز غرب و استکبار جهانی و در راس آنها رژیم صهیونیست و آمریکا، به دنبال آن هستند که نگاه دنیا را به اسلام تغییر بدهند، به گونه‌ای که وقتی داعش جنایت می‌کند به نام اسلام می‌نویسند.

وی خاطرنشان کرد: امروز در حال دفاع از اسلام ناب محمدی در سوریه هستیم، این در حالی است که اگر اسلام داعشی در دنیا معرفی بشود یک اساس اسلام چه برای شیعه و چه برای سنی برداشته می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در لشکر ۸ نجف اشرف با اشاره به بحران‌ها اظهار داشت: امروزه دنیا خود را با بحرانی تحت عنوان رشد روز افزون اسلام‌گرایی می‌بیند که به گفته مقام معظم رهبری دنیا در یک پیچ تاریخی قرار دارد و در حال بازگشت به مسیر واقعی و معنویت است.

وی افزود: میدان امام خمینی(ره) با تشیع پیکر شهید محسن حججی بوی کربلا گرفت و برای بار دیگر مردم ملت شرف ایران پای‌بندی خود را به انقلاب ثابت کردند، امید است که بتوانیم با تمام قوا پیرو راه کربلا و امام حسین(ع) باشیم.

جمعیت حسینیه میدان امام(ره)، نصف‌جهان را مبهوت کرد + فیلم و عکس

میدان امام اصفهان امروز و در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهید مدافع حرم حججی یکپارچه حسینیه شد و جمعیتی عظیم را به چشم خود دید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، مراسم وداع با پیکر شهید محسن حججی، شهید مدافع حرم عصر امروز با حضور هزاران نفر از مردم شهر اصفهان، در میدان امام(ره) اصفهان برگزار شد.

مراسم امروز حاشیه‌هایی خواندنی داشت:

فریاد لبیک یا حسین، اصلی‌ترین شعار اجتماع بزرگ مردم اصفهان بود و هزاران نفر از مردم شهر اصفهان با حضور در مراسم، همواره فریاد لبیک یا حسین سر می‌دادند.

یکی از نکات ویژه مراسم امروز، نظم مثال‌زدنی در برگزاری برنامه بود به گونه‌ای که برنامه دقیقاً مطابق ساعت‌های اعلامی پیش رفت و روند کار با برنامه و هماهنگ اجرایی شد.

در حالی که قرار بود مراسم استقبال از شهید حججی در گلستان شهدای اصفهان برگزار شود، به دلیل درخواست شهروندان و پیش‌بینی استقبال زیاد، این مراسم به میدان امام خمینی(ره) اصفهان منتقل شد. این اقدام به درستی صورت گرفت چرا که خیل عظیم جمعیت در میدان امام(ره) اصفهان حاضر شد و این میدان تاریخی به حسینیه بزرگی تبدیل شد.

هیئت‌های عزاداری و گروه‌های فرهنگی و دستجات سینه‌زنی و زنجیر زنی نیز در مراسم امروز حضور پررنگ داشتند.

استقبال قابل توجه رسانه‌های گروهی در این مراسم به چشم می‌آمد؛ حضور شبکه‌های مختلف تلویزیونی و پوشش این مراسم توسط بیش از ۶۰ عکاس و بیش از ۱۲۰ خبرنگار زمینه‌ساز انعکاس گسترده این مراسم در بخش‌های مختلف شد.

جمعیت حاضر در میدان امام اصفهان به گونه ای بود که ورودی خیابان های حافظ، سپاه، پشت مطبخ و سعدی با خیل عظیم مردمی روبه‌رو شده بود که به سختی وارد میدان می‌شدند.

تمثال شهید حججی در دست کودکان کم سن و سال و حضور کودکان با لباس نظامی به نوعی لبیک به افتخارآفرینی شهید حججی بود.

حضور با صلابت همسر شهید والامقام شهید حججی در مراسم امروز مورد تمجید مادران حاضر در مراسم واقع شده بود  و روحیه انقلابی قابل ستایش همسر شهید و مادر شهید قابل توجه بود.

زمزمه مداحی مداح سید رضا نریمانی و همنوایی حاضران در میدان حال و هوای عجیبی به میدان داده بود به گونه‌ای که اکثر جمعیت این بخش را زمزمه می‌کردند:

دلم یه جوریه ولی پر از صبوریه

چقدر شهید دارن میارن از تو سوریه

منم باید برم آره برم سرم بره

نذارم هیچ حرومی طرف حرم بره

یه روزیم بیاد نفس آخرم بره

حسین آقام آقام حسین آقام آقام آقام

بی‌تابی مادران حاضر در مراسم امروز از نکات قابل توجه بود و هنگامی که پیکر بی‌سر شهید وارد میدان امام شد مادران بسیار با پریشانی نوای یا زینب سر دادند حزن و اندوه مادران و فریاد مقاومت جوانان در مراسم امروز صحنه‌های عجیبی را رقم زد.

با وجود اتمام مراسم استقبال از شهید حجحی هنوز جمعیت عزادار در میدان حضور دارد و امکان حرکت خودروی حامل پیکر شهید وجود ندارد.

با توجه به برنامه‌ریزی برگزاری مراسم وداع با شهید حججی در نجف آباد پیکر شهید حججی از خودرو حمل ویژه به آمبولانس منتقل شد تا سریع‌تر به نجف‌آباد اعزام شود اما حجم بالای جمعیت مانع حرکت آمبولانس است و مردم همچنان در حال عزاداری هستند.

اصفهانی‌ها “شهید حججی” را در آغو‌ش گرفتند/تجدید میثاق بی‌نظیر با شهدا در میدان امام اصفهان+فیلم

میدان امام (ره) اصفهان در روز بازگشت پیکر مطهر شهید مدافع حرم محسن حججی بار دیگر عاشورایی شد.

میدان امام (ره) اصفهان امروز صحنه حضور مردان و زنانی بود که به عشق اهل بیت و رهروان پاکش به استقبال شهید والامقام محسن حججی آمدند.

شهید حججی امروز در میان جمعیت پرشور استقبال کنندگان قرار گرفت و صحنه‌هایی عاشورایی بار دیگر در اصفهان رقم خورد.

روی دستان مردم شهیدپرور اصفهان تشییع شد تا بعد از حماسه ۲۵ آبان ۶۱، مردم این شهر در تشییع یکی دیگر از فرزندان شهید خود حماسه‌ای باشکوه رقم بزنند.

فیلمی از نمای هوایی این حماسه را در ادامه مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet