Print Friendly, PDF & Email
کارشناس علوم قرآنی گفت: امام جعفر صادق(ع) در علوم مختلف اعم از ستاره شناسی، زمین شناسی، ابداع، ادیان، علوم غیبیه و رشته های بسیار دیگری شاگرد تربیت کرده و مسائل اسلامی را بیان کردند.
امام جعفر صادق(ع)  کار بزرگ امام جعفر صادق(ع) در تربیت شاگرد برای همه رشته های علمیبه نقل از میزان، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی درباره ولادت امام جعفر صادق (ع) و ویژگی های شخصیتی ایشان گفت: روز ۱۷ ربیع الاول رئیس مذهب شیعه متولد می شوند و درباره ایشان روایات و مطالب فراوانی در موضوع ریاست ایشان و دلایل آن وجود دارد.

 

این کارشناس علوم قرآنی درباره فضای حاکم در زمان امام جعفر صادق(ع) بیان کرد: قبل از زمان امامت امام ششم و پدرشان تبیین مسائل اسلامی بسیار محدود بود و امکان گسترش مباحث اسلامی وجود نداشت اما در زمان امامت امام محمدباقر و امام جعفر صادق(ع) فضای جامعه وضعیت خوبی پیدا کرد و احکام اسلامی در تمام شئونش برای مردم بیان شد، امام پنجم و ششم همه دستورات دینی  را بیان کردند زیرا یک فضای باز در زمان امامت این دو بزگوار حاکم و باعث شد دستورات اسلامی به شکل بسیار خوبی بیان شود؛

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی به تلاش های رئیس مذهب شیعه در زمان امامت‌شان اشاره کرد و توضیح داد: امام صادق(ع) جزو تنها ائمه ای هستند که توانسته اند شاگردانی در جهت تبیین و تشریح مسائل اسلامی تربیت کنند و در هیچ زمانی چنین اتفاقاتی در تاریخ زندگی پیامبر و ائمه نیفتاده است. به نحوی که نقل کرده اند ۴۰۰۰ شاگرد در کلاس درس امام ششم حضور پیدا می کردند و کسب فیض می کردند یا توسط شاگردان ایشان مسائل دینی آموزش داده می شد به حدی که برخی شاگردان چون حنبلی، نافعی و شافعی در آن زمان از منبع پرفیض علوم الهی امام ششم استفاده می کنند. امام جعفر صادق(ع)  دستورات دینی را به زیباترین شکل آموزش و توضیح داده اند که نتیجه آن شاگردی چون هشام است که در هر محفل علمی حضور پیدا می کرد و بزرگترین دانشمندان علمی را تسلیم علم خود می کرد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: امام ششم در علوم مختلف اعم از ستاره شناسی، زمین شناسی، ابداع، ادیان، علوم غیبیه و رشته های بسیار دیگری شاگرد تربیت کرده و مسائل اسلامی را بیان کردند.

 

این کارشناس علوم قرآنی به توضیح لقب “صادق” برای امام ششم پرداخت و افزود: هر یک از ائمه به القابی معروف هستند، امام رضا(ع) به مهربانی و رافت، امام موسی کاظم(ع) به فرو برنده خشم و صبوری و امام جواد(ع) به بخشنده بودن معروف هستند. امام ششم شاید به این جهت به “صادق” معروف هستند که تمام موضوعات دین و مسائل اسلامی را کامل و صادقانه بیان کردند. عده ای نقل می کنند پیامبراکرم(ص) واژه “صادق” را به امام ششم لقب داده اند و در کتابی با نام “ادله اثنی عشری” با موضوع ۱۲ امام این مسئله نوشته شده است و روایتی دارد که رسول خدا این واژه را نام می بردند.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet